Rynek każdego dnia zapełnia się coraz to nowymi przedsiębiorcami, próbującymi swoich sił w wybranej branży. Liczba rodzących się na co dzień pomysłów, ulepszeń, narzędzi, metod udoskonalania oferowanych towarów i usług z jednej strony pozostawia pole do działania, a z drugiej utrudnia wejście na rynek. Nowoczesny przedsiębiorca, odpowiadając sobie na pytania każdego dnia jak prowadzić firmę zmuszony jest niejako do nieustającej aktywności, uważności i dbałości o każdy szczegół, tak, aby jego biznes znalazł się w branżowym katalogu firm, takim jak wyborynaslasku.pl. Poniżej przedstawimy kilka ważnych aspektów, na które warto zwrócić uwagę, tak aby prowadzić biznes na miarę naszych czasów. 

Oczekiwania klientów 

„Klient nasz pan” to uniwersalne twierdzenie nabiera nowego znaczenia w zglobalizowanym i zdigitalizowanym świecie. Mnogość podmiotów operujących na rynku, które oferują często bardzo podobne do siebie produkty i usługi nakazuje zachowywanie uważności, jeżeli chodzi o zadowolenie klienta. Odejście do konkurencji nie stanowi już żadnej przeszkody dla mniej zadowolonego konsumenta. Dlatego właśnie należy zbierać opinie od klientów, zwracać uwagę na ich reakcje, tak aby utrzymywać pozytywne wrażenia związane z naszym biznesem. Duże znaczenie ma współcześnie tzw. marketing szeptany, to właśnie przez polecenie otrzymane od kogoś zaufanego konsumenci znajdują poszukiwane przez nich usługi. Należy także pamiętać, że nawet 1 niezadowolony klient wśród tysiąca zachwyconych może zaszkodzić naszej działalności. Dzieje się tak, ponieważ za sprawą ludzkiej psychiki zdecydowanie chętniej dzielimy się negatywnymi doświadczeniami niż tymi pozytywnymi. Wówczas żadna reklama w katalogu firm nie pomoże naszej firmie stanąć na nogi. 

Eko, bio, natura – czyli CSR 

Oczekiwania klientów zmieniają się wraz z rosnącą świadomością problemów, z którymi zmagać się muszą społeczeństwa, społeczności lokalne i kraje. Niewidoczny jeszcze w każdej branży, ale coraz popularniejszy trend związany z przeciwstawianiem się konsumpcjonizmowi powoduje, że prowadząc firmę przedsiębiorcy są zmuszeni zmieniać wykorzystywane w biznesie metody czy narzędzia na te bardziej ekologiczne, naturalne i mniej emisyjne. Kluczowe znaczenie ma także stałe zwracanie uwagi na zmiany legislacyjne dotykające bezpośredniego danego biznesu. O ile za sprawą Unii Europejskiej wprowadzony został zakaz korzystania np. z plastikowych jednorazowych talerzyków i sztućców, to już obowiązkowym nie jest korzystanie z tych biodegradowalnych. Korzystanie np. z zastawy jadalnej może przyciągnąć do danego lokalu gastronomicznego miłośników takich rozwiązań. 

Nie ma Cię w internecie – nie istniejesz 

Przy odpowiedzi na pytanie o to jak prowadzić firmę na miarę naszych czasów, nie można zapomnieć o kwestii strony internetowej, profilu na portalu społecznościowym czy obecności w katalogu firm. Zdecydowana większość klientów korzysta w wyszukiwarki Google, aby znaleźć interesującą ich usługę, godziny otwarcia czy adres. Nie warto oszczędzać na obecności w internecie, chyba że naszym zamiarem jest prowadzenie biznesu jedynie dla mieszkańców sąsiednich bloków.